Sağlık Müdürlüğümüz Tarafından Yürütülen AB Projesi Kapsamında “Halk Sağlığı Hizmetlerinin Ülkemizde Ve AB Ülkelerinde İşleyişi Arasındaki Farklar” Konulu Çalıştay Düzenlendi
10 Mayıs 2018

 Avrupa Birliği Erasmus+ Programı Mesleki Eğitim ve Personel Hareketliliği faaliyeti kapsamında "Halk Sağlığı Hizmetlerinin Ülkemizde ve Avrupa Birliği Ülkelerinde İşleyişi Arasındaki Farklar" konulu çalıştay Sağlık Müdürlüğümüz toplantı salonunda düzenlendi.

 Avrupa Birliği Projesi katılımcılarına yönelik düzenlenen ve Macaristan-Budapeşte'de gerçekleştirilecek staj/eğitim hareketliliği faaliyeti sırasında gözlemlenmesi gereken konuların kontrol listelerinin ve staj değerlendirme kriterlerinin oluşturulması amaçlanan çalıştay 30.04.2018 tarihi Pazartesi günü saat 9:00'da gerçekleştirilmiştir.

 Samsun İl Sağlık Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Muhammet Ali ORUÇ’un katılımıyla başlatılan çalıştayda üç çalışma grubu oluşturulmuştur.

 İl Sağlık Müdürlüğü Başkan Yardımcısı Hatice Öz’ün başkanlığını yaptığı ve Diyetisyen Sinem ŞAHİN, Hemşire Seda HAKYEMEZ, Hemşire Gülendem AYDIN, Darüşşifa Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Öğretmenleri Bülent KOBAL ve Cansu Kıymet, öğrenciler Meleknur Alkan, Gözdenur Gökçe, Bahar Akgül Furkan Beklemiş, Nisanur Güngör’ün oluşturduğu 1. Grup “Hemşirelik Mesleği, Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar, Sağlıklı Beslenme ve Obezite, Sağlıkta İnsan Kaynakları Yönetimi ve Mali İşler” konularında;

 Çarşamba İlçe Sağlık Müdürü Dr. Şevki GÜLAY’ın başkanlığını yaptığı ve Dr. Şerife Büşra BEYAZIT, Hemşire Meral AY, Hemşire Safiye KOBAK, Ebe Nurten GÜNEŞ, Atatürk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğretmen- Müdür Yardımcısı Ümit KOYUNCU, Öğrenciler Emin ERGÜL, İpek SARI, Mücahit KAYA, Emirhan ARSLAN ve Rabia Reyhan ÖKSÜZ’ün oluşturduğu 2. Grup “Ebelik Mesleği, Kanser Taramaları, Çocuk, Ergen, Kadın Üreme Sağlığı Hizmetleri, Sağlıklı Yaşlanma, Yaşlı ve Engelli Hizmetleri” konularında;

 Aile Hekimliği İzleme ve Değerlendirme ve İstatistik Birimi Uzmanı Dr. Özer ÖZEN’in başkanlığını yaptığı ve Dr. Eylem IŞIK UYAR, Sosyal Çalışmacı Emel KURŞUN, Hemşire Yasemin DAĞDELEN, Bafra İb-ni Sina Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğretmeni Semra DAĞLI, öğrenciler Oğuzhan DELEN, Emre KARAKAYALI, Ebru GÜLŞEN, Feyza YILDIRIM, Canan ŞEN’in oluşturduğu 3. Grup “Sağlık Teknisyenliği Mesleği, Aile Hekimliği, İş Sağlığı ve Güvenliği, Tütün Ve Madde Bağımlılığı” konularında Ülkemizi ve diğer Avrupa Ülkelerini araştırarak sunularını ve kontrol listelerini oluşturmuş ve Samsun İl Sağlık Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Muhammet Ali ORUÇ ve diğer yöneticilerimize sunumlarını yapmışlardır.

 Proje ön hazırlıkları kapsamında çalıştay dışında dil ve kültür hazırlıkları toplantıları da düzenlenmiştir. Her Pazar 10:30-17:00 saatleri arasında İlkadım Halk Eğitim Merkezi organizasyonunda Ladik Şehit Ersan Sancı Anadolu Lisesi İngilizce Öğretmeni Vildan BULUT tarafından İngilizce kursları verilmiştir. Faaliyet sonrası 3 hafta daha devam edecek olan kurslarımız sonrasında katılımcılara sertifika verilecektir. İngilizce kursuna katılan öğrencilerimiz alan Mücahit KAYA ve İpek SARI çalıştayda İngilizce şarkı söyleyip performanslarını sergileyerek tüm öğrencilerimizi ve katılımcılarımız adına ülkemizi yurt dışında temsil etmeye hazır olduklarını göstermişlerdir.

 Samsun İl Sağlık Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Muhammet Ali ORUÇ yaptığı konuşmada, “Ülkemizde Halk Sağlığı Hizmetlerinin Avrupa Standartlarında etkili ve verimli sunulmasına ve bu alanda mesleki öğrenci eğitiminin geliştirilmesine katkı sağlamak amacıyla gerçekleştirdiğimiz projemizin ön hazırlıkları tamamlanmıştır.

 Müdürlüğümüzün 50.595 auro hibe desteği kazanarak kabul edilmiş olan 2017-1-TR01-KA102-041082 nolu “Halk Sağlığı Hizmetleri Alanında Öğrenci Stajı ve Eğitici Eğitimi” isimli proje faaliyetini gerçekleştirmek ve Halk Sağlığı Hizmetleri alanında staj/eğitim görmek üzere 06.05.2018- 19.05.2018 tarihleri arasında çalıştayı gerçekleştiren öğrenci, öğretmen ve eğitici sağlık personellerimiz Macaristan / Budapeşte şehrinde olacaktır. Kendilerine başarılar diliyorum.” dedi.

  • 1.jpg
  • 2.jpg
  • 3.jpg
  • 4.jpg
  • 5.jpg
  • 6.jpg
  • 7.jpg