Elektronik İmzamın Süresi Bitmek Üzere, Ne Yapmalıyım?
10 Ocak 2019

Elektronik İmzamın Süresi Bitmek Üzere Ne Yapmalıyım

 - UYARI : Başvuru işlemlerinde Internet Explorer kullanılmalıdır. Edge, Firefox, Chrome gibi tarayıcılar JAVA Programları çalıştırmadığından İMZALA kısmı gelmeyecektir.  İlgili Ayarları için tıklayınız.

 - Başvuru işlemleri Tübitak Sistemi üzerinden yapıldığından ve Müdürlüğümüzün sistem üzerinde herhangi bir müdahasi bulunmadığından; sorun yaşamanız halinde 444 55 76 numaralı Tübitak Kamu Sertifikasyon Merkezi Müşteri Hizmetlerinden Teknik destek alınız.



Elektronik imzanın kullanım süresi bitmek üzereyse veya bittiyse, elektronik imza yenileme işlemi yapılmalıdır. Bu aşamada başvuru şekli Yenileme olarak seçilmelidir.

1- https://portal.kamusm.gov.tr/bp/ws.go adresinden aşağıda ekran görüntüsü paylaşılan Sağlık Bakanlığı E-imza Başvuru Portalı Kullanıcı Girişi ekranına ulaşılır (Şekil 1).


Yukarıda yer alan ekrandaki boşluklara aşağıdaki bilgiler girilir:

* Resimdeki Yazıyı Giriniz: Üst resimdeki yazı girilir.

* Kimlik No: Başvuru yapacak olan Başvuru Sahibinin T.C. Kimlik numarası girilir.

* Ad, Soyad, Doğum Yeri, Doğum Tarihi: Başvuru yapacak olan kişinin bilgileri girilir.

Not: Kimlik No, Ad, Soyad, Doğum Yeri ve Doğum Tarihi bilgilerinin mutlaka Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Sistemi’nde yer alan bilgiler ile aynı olması gerekmektedir.

2- Giriş ekranındaki tüm alanlar doğru girildiğinde ve Başvuru Sahibinin daha önceden başvuru yaptığı kurumdan elektronik sertifikası yok ise aşağıdaki başvuru formu gelecektir (Şekil 2).

Not: Yanında (*) olan alanlar doldurulması zorunlu alanlardır.

Otomatik Gelen Veriler

Kimlik No, Adı, Soyadı, Doğum Yeri, Doğum Tarihi ve Kurum Adı bilgileri otomatik gelen verilerdir ve başvuru formundan değiştirilememektedir.

Kurum Adı, Başvuru Sahibinin Sağlık Bakanlığı’ndaki Kurum Yetkilisine bağlı olarak otomatik gelmektedir. Kurum bilginiz hatalı ise kurumunuzdaki ÇKYS/İKYS personeli ile iletişime geçilmelidir.


Başvuru Formundaki İlgili Alanlara Girilecek Veriler

* Başvuru Nedeni: Yenileme
* Kart Okuyucu Tipi: Mini Kart Okuyucu
* Sertifika Süresi: 3 yıl
Not: Daha önceden elektronik sertifikası olan personel yenileme seçeneğini seçecektir.
* Güvenlik Sözcüğü: Elektronik imza alındıktan sonra online işlemlere (https://nesbireysel.kamusm.gov.tr) giriş yaparken kullanılacak güvenlik sözcüğüdür.
* Kurum Sicil No: Başvuru Sahibinin sicil numarası yazılır.
* Çalıştığı Birim: Başvuru Sahibinin çalıştığı birimin adı yazılır.
* Unvan: Başvuru Sahibinin kurumdaki unvanı yazılır.
* Kurum / Birim Adresi: Başvuru Sahibinin çalıştığı kurumun açık adresi yazılır.
* İl: Başvuru Sahibinin çalıştığı kurumun ili seçilir.
* İlçe: Başvuru Sahibinin çalıştığı kurumun ilçesi seçilir.
* Posta Kodu: Kurumun posta kodu yazılır. Posta kodu 5 karakter olmalıdır.
* Eposta: Başvuru Sahibinin e-posta adresi yazılır.
* İş Telefonu: Başvuru Sahibinin iş telefonu girilir. Dâhili alanına Başvuru Sahibinin dâhili numarası girilir.
* Cep Telefonu: Başvuru Sahibinin cep telefonu numarası girilir. Cep telefonu numarasının mutlaka doğru olması gerekmektedir. Formun onaylanması için bir sonraki adımda bu numaraya gelen SMS Onay Kodu girilmesi gerekmektedir.
* Ev Telefonu: Başvuru Sahibinin ev telefonu numarası girilir. Bu alan zorunlu değildir, isteğe bağlı olarak eklenebilir.
* Mobil Operatör Tipi: Başvuru Sahibinin cep telefonuna hizmet aldığı operatör firması seçilir.
* Bilgi Kanalı: Elektronik imza üretildikten sonra Başvuru Sahibine ulaşılmak istenildiğinde hangi iletişim yöntemiyle ulaşılacağını belirler. Eposta seçilirse sadece e-posta ile ulaşılır. SMS seçilirse sadece SMS ile ulaşılır. Her ikisi (Eposta+SMS) seçilirse e-posta ve SMS ile ulaşılır.

Tüm alanlar belirtilen biçimde doldurulduktan sonra Form Onayla butonuna tıklanır (Şekil 2).

3- Form onaylandıktan sonra SMS Onay Kodu gönderim ekranı görüntülenecektir (Şekil 3). Başvuru formunu doldururken cep telefonu alanına girdiğimiz cep telefonu numarası görüntülenir. Gönder butonuna tıklandığında ekranda görüntülenen cep telefonu numarasına SMS Onay Kodu gider.


Şekil 3


4- SMS Onay Kodu giriş ekranındaki SMS Doğrulama Kodu alanına cep telefonuna gelen SMS Onay Kodu girilir ve Tamam butonuna tıklanır (Şekil 4).


Şekil 4


SMS Onay Kodu doğru girildiğinde Başvuru Formu ve Sertifika Sahibi Taahhütnamesi İmzalama Yönteminin Belirlenmesi sayfasına ulaşılır.

5- Başvuru Sahibinin Kamu Sertifikasyon Merkezi’nden alınmış geçerli Nitelikli Elektronik Sertifikası ile E-İmzalı Başvuru butonu tıklanarak E-imzalı Başvuru arayüzüne ulaşır (Şekil 5).

Not: Başvuru Sahibinin elektronik imzasının süresi dolmuşsa Islak İmzalı Başvuru yapılması zorunludur. Ek olarak Başvuru Sahibi Islak İmzalı Başvuru Yöntemini de tercih edebilir. Islak İmzalı Başvuru Yönteminde yapılması gerekenler Elektronik İmza Başvurusu Nasıl Yapılır dokümanında anlatılmıştır.

Şekil 5




E-İmzalı Başvuru Yöntemi seçildikten sonra gelecek ekranda İmzala butonu tıklanır (Şekil 6).


Bu aşamada eğer aşağıdaki şekildeki gibi bir hata alınıyorsa tarayıcınızın adres satırına tıklayarak Enter tuşuna basınız (Sayfayı yenilemeyiniz)





Şekil 6a


Şekil 6
** Uyarı : Eğer Şekil-6 da bulunan "İMZALA" butonu çıkmıyorsa;

1. Başvuru İnternet Explorer üzerinden yapılmadığından
2. Java ayarlarının düzgün yapılmadığından kaynaklıdır.

İlgili Java ayarları için yardım dokümanını indirmek için tıklayınız.

İmzala butonu seçildikten sonra elektronik imzanın bilgisayar USB yuvasına takılı olması gerektiğine dair uyarı mesajı görüntülenecektir. Elektronik imza takılarak OK butonuna tıklanır (Şekil 7).


Şekil 7

Açılan ekranda İşlem Yapılacak Kart Tipi seçilerek tekrar Ok butonuna tıklanır (Şekil 8).


Şekil 8
AKİS kart tipi seçimi sonrasında PIN kodunun girileceği alan gelecektir. Başvuru Sahibinin elektronik imza şifresi girilerek İmzala butonuna tıklanır ve işleme devam edilir (Şekil 9 ve 10).

9.jpg
Şekil 9

10.jpg
Şekil 10



İmzalama işlemi başarıyla tamamlandıktan sonra aşağıdaki ekran görülecektir (Şekil 11).

11.jpg
Şekil 11

 Bu aşamadan sonra başvurunuz E-imza kurum yetkilisinin onayından sonra Tübitak'a iletilecektir. E-imzalı Başvuru sonrasında herhangi bir belge göndermenize gerek yoktur. Kart ücreti Aile hekimliği Sözleşme yönetmeliğinin 16/c maddesine göre Cari gider kesintisi olarak tahsil edilecektir.