Elektronik İmzamı Kaybettim Ne Yapmalıyım?
19 Mart 2018

Kayıp/Çalıntı,PIN-PUK blokesi,kimlik bilgisi güncellemesi başvuruları için izlemesi gereken süreçler aşağıdaki gibidir ;

 

•             Kurum Sertifika Temsilcisi ile İletişime Geçilerek Talep Açılması

Kurum sertifika temsilcisi ile görüşerek adınıza gerekli başvuru türünden (Kayıp/Çalıntı,PIN-PUK blokesi veya kimlik bilgisi güncellemesi) Nitelikli Elektronik Sertifika talep etmeniz gerektiğini bildiriniz.

 

•             Ödeme Yapılması ve Sipariş Açılması

o             Talep ettiğiniz ürünün KDV dahil bedelini Vakıfbank Gebze Şubesi IBAN TR 19 0001 5001 5800 7302 8234 68 no'lu hesaba gönderiniz.

o             Dekont açıklama alanına T.C. kimlik numaranızı yazınız.

o             Ödeme dekontunu kurum sertifika temsilcisine iletiniz.

o             Kurum sertifika temsilciniz  tarafından FORM-001-003 Nitelikli Elektronik Sertifika Başvuru Listesi gerekli  başvuru türü seçilerek doldurulur ,sonrasında İMZAGER ile imzalanır.

o             Kurum sertifika temsilciniz hazırladığı e-imzalı FORM-001-003 Nitelikli Elektronik Sertifika Başvuru Listesi'ni ve ödeme dekontunu bilgi@kamusm.gov.tr ye gönderdikten sonra sipariş açılır.

 

•             Bireysel Başvuru Formunun İletilmesi

Sipariş açılmasının ardından sistemlerimizde kayıtlı e-posta adresinize Nitelikli Elektronik Sertifika Başvuru Formu bağlantısını içeren bir ileti gönderilir. Bu bağlantıya tıklayarak,

o             Geçerli nitelikli elektronik sertifikanız varsa;

Nitelikli Elektronik Sertifika Başvuru Formu'nu e-imzalı başvuru arayüzünden tamamlayınız. (E-imzalı başvurularda formun ıslak imzalı olarak gönderilmesine gerek yoktur.)

o             Geçerli nitelikli elektronik sertifikanız yoksa;

Nitelikli Elektronik Sertifika Başvuru Formu'nu ıslak imzalı başvuru arayüzünden tamamlayıp, çıktısını ıslak imzalı olarak kurum sertifika temsilcisine teslim ediniz. Kurum sertifika temsilcisinin ıslak imzalı başvuru formunuzu Kamu SM'ye iletmesiyle üretim süreci başlar.

Uyarı: Kayıp/Çalıntı, PIN-PUK blokesi, kimlik bilgisi güncellemesi, gibi durumlarda 444 5 576 numaralı Kamu SM çağrı merkezine ulaşarak iptal ettiriniz. İptal ettirilmeyen sertifika ile ilgili yaşanabilecek durumlardan Kamu SM sorumlu değildir.