Elektronik İmzamın Süresi Bitmek Üzere, Ne Yapmalıyım?
19 Ekim 2021

Elektronik imzanızın kullanım süresi bitmek üzereyse veya bittiyse, elektronik imzanızın yenilenme işlemi yapılmalıdır. Bu aşamada başvuru şekli "Yenileme" olarak seçilmelidir.

Nitelikli Elektronik Sertifika ve Kart okuyucu için ilk başvurular ve yenilemeler kurumlar tarafından karşılanmaktadır. Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından Nitelikli Elektronik Sertifika ve Kart okuyucuya ait yenileme işlemlerinde fatura kurumlara kesilmektedir. Yenileme işlemlerinde Kurumlar Nitelikli Elektronik Sertifika ve Kart okuyucu bedelini kişilerden sonrasında tahsil edebilmesi konuları için karar, takip ve değerlendirme ilgili kurumun takdirine bırakılmıştır.
        

        ADIM 1: PORTALE GİRİŞ

 
https://portal.kamusm.gov.tr/bp/ws.go adresinden Şekil-1'deki Başvuru Portalı giriş ekranına ulaşılır.

E-İmza Süresi 1.png
Şekil 1- Başvuru Portalı Giriş Ekranı



Yukarıda yer alan ekrandaki bilgilere aşağıdaki bilgileri girilir.

Resimdeki Yazıyı Giriniz: Üstteki resimdeki yazılar girilir.
Kimlik No: Başvuru yapacak olan Başvuru Sahibinin T.C. Kimlik numarası girilir.
Ad, Soyad, Doğum Yeri, Doğum Tarihi: Başvuru yapacak olan kişinin bilgileri girilir.
Kurum Sicil No: Başvuru Sahibinin Sağlık Bakanlığı’na kayıtlı sicil numarası girilir.
Not : T.C. Kimlik numarası, Ad, Soyad, Doğum Yeri ve Doğum Tarihi bilgilerinin mutlaka Merkezi Nüfus İdaresi Sisteminde yer alanbilgileri ile aynı olması gerekmektedir.

 
ADIM 2: BAŞVURU FORMUNUN DOLDURULMASI

 Giriş Ekranındaki tüm alanlar doğru girildiğinde ve Başvuru Sahibinin daha önceden, başvuru yaptığı kurumdan sertifikası yok ise aşağıdaki başvuru formu gelecektir. ( Şekil 2 ) Yanında (*) olan alanlar doldurulması zorunlu alanlardır.

E-İmza Süresi 2.png
Şekil 2 - Başvuru Formu



OTOMATİK GELEN VERİLER

T.C. Kimlik numarası, Ad, Soyad, Doğum Yeri, Doğum Tarihi ve Kurum Sicil No bilgileri giriş ekranında girdiğimiz bilgilerdir ve başvuru formundan değiştirilememektedir.
Kurum Adı Başvuru Sahibinin Sağlık Bakanlığındaki Kurum Yetkilisine bağlı olarak otomatik gelmektedir. Kurum bilginiz hatalı ise, kurumunuzdaki ÇKYS/İKYS kullanıcıları ile iletişime geçiniz.
 
BAŞVURU FORMUNDAKİ İLGİLİ ALANLARA GİRİLECEK VERİLER

Kart Okuyucu Tipi: Mini Kart Okuyucu
Sertifika Süresi: 3 Yıl
Yenileme: Mevcut sertifikasının bitiş tarihi, yeni sertifikasının başlangıç tarihi olacak şekilde yeni başvuru yapılır.
Güvenlik Sözcüğü: Sertifika alındıktan sonra bireysel işlemlere (https://nesbireysel.kamusm.gov.tr) giriş yaparken kullanılacak güvenlik sözcüğüdür.
Çalıştığı Birim: Başvuru Sahibinin çalıştığı birimin adı yazılır.
Unvan: Başvuru Sahibinin kurumdaki unvanı yazılır.
Kurum / Birim Adresi: Başvuru Sahibinin çalıştığı kurumun açık adresi yazılır.
Posta Kodu alanına da kurumun posta kodu yazılır. Posta Kodu 5 karakter olmalıdır.
İl ve ilçe: Başvuru Sahibinin çalıştığı kurumun il ve ilçesi seçilir.
Eposta: Başvuru Sahibinin e-posta adresi yazılır
İş telefonu: Başvuru Sahibinin iş telefonu girilir. Dahili alanına Başvuru Sahibinin dahili numarası girilir. Bu alan zorunlu değildir, isteğe bağlı olarak girilebilir.
Cep telefonu alanına Başvuru Sahibinin cep telefonu numarası girilir. Cep telefonu numarasının mutlaka doğru olması gerekmektedir çünkü formun onaylanması için bir sonraki adımda bu numaraya gelen SMS Onay Kodunun girilmesi gerekmektedir.
Ev Telefonu alanına Başvuru Sahibinin ev telefonu numarası girilir, bu alan zorunlu değildir, isteğe bağlı olarak girilebilir.
Mobil Operatör Tipi: Cep telefonunuza hizmet aldığınız operatör firması seçilir.
Bilgi kanalı: Sertifika üretildikten sonra Başvuru Sahibine ulaşılmak istenildiğinde hangi iletişim yöntemiyle ulaşılacağını belirler. Eposta seçilirse sadece eposta ile ulaşılır. SMS seçilirse sadece SMS ile ulaşılır. Her ikisi (E-posta+SMS)’de seçilirse eposta ve SMS ile ulaşılır.
Tüm alanlar belirtilen biçimde doldurulduktan sonra “Form Onayla” butonuna basılır.

 
ADIM 3: SMS ONAY KODUNUN GİRİLMESİ

Form onaylandıktan sonra SMS Onay Kodu gönderim ekranı (Şekil 3) görüntülenecektir. Başvuru formunu doldururken Cep Telefonu alanına girdiğimiz Cep Telefonu numarası görüntülenir. Gönder butonuna basıldığında ekranda görüntülenen cep telefonu numarasına SMS Onay Kodu gider.


E-İmza Süresi 3.png
Şekil 3 - SMS Onay Kodu Gönderim Ekranı



ADIM 4: SMS DOĞRULAMA KODU
 
SMS Onay Kodu giriş ekranındaki SMS Doğrulama Kodu alanına cep telefonuna gelen SMS Onay Kodu girilir ve Tamam butonuna basılır. ( Şekil 4 )


E-İmza Süresi 4.png
Şekil 4 - SMS Doğrulama Kodu



SMS Onay Kodu doğru girildiğinde Başvuru Formu ve Sertifika Sahibi Taahhütnamesi İmzalama Yönteminin Belirlenmesi sayfasına ulaşılır. 
 
ADIM 5: ISLAK İMZALI BAŞVURU ARA YÜZÜ
Başvuru Sahibinin Kamu Sertifikasyon Merkezi’nden alınmış geçerli bir Nitelikli Elektronik Sertifikası yoksa Islak İmzalı Başvuru butonuna ( Şekil 5 ) basarak Islak İmzalı Başvuru Ara yüzüne ulaşır. 


E-İmza Süresi 5.png
Şekil 5 - Islak İmzalı Başvuru Ara Yüzü



Başvuru Formunu Aç ( Şekil 6 ) butonuna basılarak Başvuru Formu PDF haline getirilir ve bilgisayara kaydedilir. Aynı anda da Başvuru Sahibinin cep telefonuna Kurum Yetkilisi hakkında bilgi içeren bilgilendirme mesajı gelir. 
 
E-İmza Süresi 6.png
Şekil 6 - Başvuru Formunu Aç



Kişi bilgisayara kaydettiği başvuru formunun çıktısını alıp imzalayarak kurum yetkilisine teslim eder.


E-İmza Süresi 7.png
Şekil 7 - PDF 'e Dönüştürülmüş Başvuru Formu