Kurum Yetkililerinin Yapacağı İşlemler
19 Ekim 2021

KULLANIM AMACI
 
ESYA Kurum Kayıtçı yazılımı, sertifika alacak kullanıcıların Sağlık Başvuru Portalından başvurularını yaptıktan sonra Başvuruyu yapan kullanıcının Kurum Yetkilisinin başvuruyu onaylaması için kullanılır. Başvuruyu yapan kullanıcının formu onaylanabilir veya iptal edilebilir.

        Sistem Gereksinimleri
Güncel Java sürümü (http://www.java.com/tr/ linkinden indirebilirsiniz.)
Güncel AKİS Yönetici paketi (http://www.kamusm.gov.tr/islemler/surucu_yukleme_servisi/ linkinden indirebilirsiniz.)
Masaüstü Kart Okuyucu veya Mini Kart Okuyucu

         ADIM 1: KAYITÇI EKRANINA GİRİŞ

Kayıtçılar ıslak imza ile ya da e-imza ile ESYA Kayıt Makamına bağlanacakları bilgisayarın ip adresini belirten belgeyi Kamu Sertifikasyon Merkezi’ne gönderirler. Bu belgeye istinaden Kamu Sertifikasyon Merkezi sistem yöneticisi belirtilen ip adresine yetki verir. Yetki alındıktan sonra herhangi bir web tarayıcı açılarak https://kayitci.kamusm.gov.tr/ESYA.go linkinden ESYA Kayıt Makamı giriş ekranına ulaşılır. 

Bu alanda;
Kayıtçı Adı: Büyük harflerle SB ve TC Kimlik Numaranız girilir. (Örn: SB12345678910)
Kayıtçı Kart Şifresi: Elektronik imzanıza belirlemiş olduğunuz PIN bilgisi girilir.

NOT: ESYA kayıt makamına giriş yaparken elektronik imzanızı bilgisayara takmayı unutmayınız.

Kurum Yetkililerinin Yapacağı İşlemler 1.png
Şekil 1 – Kayıtçı Giriş Ekranı




Yetkili başarılı olarak sisteme giriş yapabildiğinde ekranında aşağıdaki bilgiyi görecektir.


Kurum Yetkililerinin Yapacağı İşlemler 2.png
Şekil 2 – Başarılı Yetkilendirme



         ADIM 2: EDEP İŞLEM MENÜSÜ
 Kayıt Makamına giriş yaptıktan sonra EDEP İŞLEM MENÜ’sü ( Şekil 3 )altındaki Geçici Başvuru Aktarımı menüsünden Geçici Başvuru Onay seçilir.

Kurum Yetkililerinin Yapacağı İşlemler 3.png
Şekil 3 – Kayıtçı Ekranı Genel Görünüm



Geçici Başvuru Onay( Şekil 4 ) penceresindeki kurum bilgisi varsayılan olarak “SAĞLIK BAKANLIĞI” gelmektedir, Devam butonuna basılır.

Kurum Yetkililerinin Yapacağı İşlemler 4.png
Şekil 4 – Kayıtçı Geçici Başvuru Onay – Ana Kurum Seçimi



Alt kurum alanında ( Şekil 5 ) kayıtçının yetkili olduğu kurumlar listelenmektedir, alt kurum seçilip Devam butonuna basılır.

Kurum Yetkililerinin Yapacağı İşlemler 5.png
Şekil 5 – Kayıtçı Geçici Başvuru Onay – Alt Kurum Seçimi



Açılan ekranda ( Şekil 6 ) başvuru yapmış olan kullanıcılar listelenir. Kurum Yetkilisi onaylamak yada iptal etmek istediği başvurunun yada başvuruların yanındaki kutucuğu işaretler. Eğer işaretlediği başvuruyu veya başvuruları onaylamak isterse Onay butonuna, İptal etmek isterse de İptal butonuna basar.

Kurum Yetkililerinin Yapacağı İşlemler 6.png
Şekil 6 – Kayıtçı Geçici Başvuru Onay/İptal Ekranı



Kurum Yetkilisi tarafından başvurusu onaylanan ( Şekil 7 ) kullanıcı, başvuru formunun çıktısını imzalayıp Kurum Yetkilisine teslim etmek zorundadır. Kurum Yetkilisi bu başvuru formlarını üstyazı ile ya da e-imzalı olarak Kamu Sertifikasyon Merkezi’ne göndermelidir. Kullanıcının başvuru formu Kamu Sertifikasyon Merkezi’ne ulaştığında sertifika üretimi yapılacaktır.

Kurum Yetkililerinin Yapacağı İşlemler 7.png
Şekil 7 – Onaylanmış Başvuru



Kurum Yetkilisi tarafından başvurusu iptal edilen ( Şekil 8 ) kullanıcıya iptal E-Postası gider.

Kurum Yetkililerinin Yapacağı İşlemler 8.png
Şekil 8 – İptal Edilmiş Başvuru